Student z Gdańska wygrywa konkurs Teraz Polska Promocja

Strona www: ug.edu.pl
Dział: Trójmiasto

Bartosz Sobczak, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, wygrał ogólnopolski konkurs „Teraz Polska Promocja”, na najlepsze prace magisterskie dotyczące promocji Polski. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 8.12.2014w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego.

Kapituła konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora UW główną nagrodę I stopnia przyznała pracy pt.: Ocena atrakcyjności inwestycyjnej miast Europy Środkowo-Wschodniej z perspektywy procesów typu offshoring, autorstwa Bartosza Mikołaja Sobczaka, absolwenta Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Przedmiotem pracy jest wielowymiarowa ocena atrakcyjnościinwestycyjnej 27 miast przyjętych do UniiEuropejskiej po 2004 roku.

Wydzielanie procesów biznesowych do innych krajów spowodowało, iż Polska według wielu rankingów jest atrakcyjnym miejscem do lokowania inwestycji typu offshore, co jest ważne dla promocji, wyzwań rozwojowych oraz przewag konkurencyjnych.W pracy przedstawiono inwestycje offshore z perspektywy dawcy i biorcy usług, przeanalizowano kryteria atrakcyjności inwestycyjnej państw i miast w światowych rankingach. Ważną częścią pracy była ocena konkurencyjności polskich miast na tle innych krajów.

- Pan Bartosz jest niezwykle ambitny i niewątpliwie wyróżnia się na tle innych studentów. Podjął się przeanalizowania ponad 100 czynników, przeszukując dane z bardzo różnych źródeł. Zrobił to znacznie staranniej niż można to znaleźć w innych raportach czy rankingach. Pracował bardzo rzetelnie i jestem dumna z efektów jego pracy - mówiła promotor zwycięzcy dr Joanna Próchniak z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.Aktualnie Bartosz Sobczak kończy studia magisterskie na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.

Konkurs powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Po ośmiu latach działania, konkurs współtworzy 30 instytucji - ministerstwa, agencje rządowe, uczelnie wyższe, przedsiębiorstwa i media.

Tegoroczna edycja konkursu "Teraz Polska Promocja" zebrała 111 prac magisterskich. Ich tematyka dotyczyła głównie kwestii promocji turystycznej Polski, jej regionów, miast i produktów turystycznych, wizerunku Polski w świecie i instrumentów jego poprawy, dobrych praktyk w promocji Polski, atrakcyjności inwestycyjnej miejsc czy innowacyjności gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej. Na autorów najlepszych prac czekały nagrody pieniężne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. W tegorocznej edycji nagrody i wyróżnienia trafiły do 13 laureatów.


data ostatniej modyfikacji: 2016-09-02 21:08:28
Komentarze
 
Polityka Prywatności