Studenci UG na trzecim miejscu w ogólnopolskich finałach Imagine Cup

Strona www: ug.edu.pl
Dział: Trójmiasto

Drużyna Lumi-systems z Gdańska zajęła trzecie miejsce w kategorii Games w krajowych finałach największego międzynarodowego technologicznego konkursu dla studentów – Imagine Cup. To najwyższe jak dotąd miejsce gdańskich studentów na podium zapewniła im innowacyjna platforma do gier karcianych „Card Games Platform”.

W rankingu uczelni konkursu Imagine Cup 2015 Uniwersytet Gdański znajduje się na trzecim miejscu z łączną liczbą punktów - 1287. To najwyższa lokata wśród pomorskich uczelni! http://www.microsoft.com/pl-pl/student/imaginecup/ranking.aspx. W skład Lumi-systems wchodzą studenci i absolwenci Uniwersytetu Gdańskiego oraz Politechniki Gdańskiej.

W największym na świecie technologicznym konkursie dla studentów Imagine Cup, organizowanym przez firmę Microsoft, premiowane jest biznesowe podejście do projektu . To daje szansę młodym ludziom, aby zaistnieć w świecie najnowszych technologii jeszcze podczas studiów. Drużyna Lumi-systems odbyła już wstępne rozmowy z inwestorami i została zaproszona na Expo oraz do programu Dragons' Den (to program, który daje szanse znalezienia inwestora do biznesowego projektu).
-Pojechaliśmy na konkurs z zamiarem pozyskania środków na rozwój naszej aplikacji. Kontakty, które udało nam się nawiązać dzięki konkursowi, są bezcenne. Cieszymy się także, że jury konkursu pozytywnie oceniło nasz projekt i uwierzyło w to co robimy. Teraz pozostaje nam dokończyć projekt i czekać na inwestora. Jeżeli to się nie uda, wystawimy nasz pomysł na portalach crowdfundingowych - podsumowuje Krystian Trubisz, członek drużyny Lumi-systems, student Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego.

Innowacyjna platforma do gier karcianych "Card Games Platform", którą stworzyli studenci gdańskiej drużyny, pozwala grać w najlepsze gry karciane wraz ze znajomymi, bez potrzeby instalacji dodatkowego oprogramowania na własnym telefonie. Po ściągnięciu aplikacji na tablet gracz wybiera odpowiednią grę co "zmienia" tablet w wirtualny stół do gry. Następnie pozostali gracze łączą się z nią poprzez telefony (wirtualne ręce) skanując kod QR. Kluczem jest dostępność. Wystarczy hot-spot utworzony przez tablet, aby móc grać z przyjaciółmi w ulubione gry.

Projekt "Card Games Platform" zajął już pierwsze miejsce w konkursie 3CityCup, a trzecie miejsce w konkursie Imagine Cup międzyuczelnianego zespół Lumi-systems jest wielkim wyróżnieniem. Aby dokończyć cały projekt będą fundusze na stworzenie profesjonalnej grafiki i przygotowanie wysokiej jakości dźwięku.

W tym roku Imagine Cup odbył się już po raz trzynasty. Uczestnicy rywalizowali w kategoriach: Gry (Games), Innowacje (Innovation) oraz Projekty Społeczne (World Citizenship). W krajowych finałach wyłoniono po pięciu laureatów w każdej kategorii (łącznie 15 drużyn). Laureaci pierwszych miejsc w każdej z kategorii, czyli TOP3 naszego kraju, będą reprezentować Polskę w półfinałach światowych.

Skład drużyny Lumi-systems:
  • Krystian Trubisz - student informatyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego,
  • Krzysztof Kowalski - absolwent Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej
  • Marta Milewska - studentka inżynierii biomedycznej Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej
  • Michał Platta - student informatyki stosowanej na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej

Warto dodać, że w rankingu uczelni konkursu Imagine Cup 2015 Uniwersytet Gdański znajduje się na trzecim miejscu z łączną liczbą punktów - 1287. To najwyższa lokata wśród pomorskich uczelni. Ranking Imagine Cup jest listą najlepszych uczelni startujących we wszystkich kategoriach konkursu. Zasady przyznawania punktów i ranking znajdują się na stronie: http://www.microsoft.com/pl-pl/student/imaginecup/ranking.aspx

W tegorocznym konkursie Imagine Cup z Uniwersytetu Gdańskiego startowali jeszcze między innymi:
  • drużyna Coding Pandas, w skład której wchodzą studenci innowacyjnej specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie z Katedry Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Gdańskiego (Paweł Kowalski, Piotr Małecki, Szymon Nagórski i Kamil Wojewski), którzy zaprojektowali dydaktyczną aplikację mobilną Albert, dedykowaną uczniom, studentom oraz wszystkim, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę (projekt zaprezentowany w kategorii
  • drużyna Help&Care , w skład której wchodzą studenci Wydziału Zarządzania UG (Karolina Osińska, Katarzyna Kotlenga i Michał Woźniak), członkowie Koła Naukowego Informatyki Lider działającego przy Katedrze Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Gdańskiego. Przygotowany przez nich projekt Baby Book jest dedykowany rodzicom i został wyróżniony w konkursie(Challenge). Projekt został przygotowany w kategorii Projekty Społeczne (World Citizenship).

data ostatniej modyfikacji: 2015-04-16 15:00:23
Komentarze
 
Polityka Prywatności