2020-11-06 10:00

„Archeoturystyka i media społecznościowe. Inspiracje i rozwój!” - międzynarodowy webinar z udziałem badaczy UG

Pod tym hasłem w piątek, 6 listopada 2020 w godzinach od 10:00 do 14:45 odbędzie się międzynarodowe Webinarium poświęcone archeologii i archeoturystyce w świecie mediów społecznościowych. Specjaliści z Danii, Szwecji, Polski oraz Wielkiej Brytanii podzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z popularyzacją i promocją dziedzictwa archeologicznego oraz wykorzystaniem jego potencjału turystycznego w rejonie Morza Bałtyckiego. Prelekcje podczas Webinarium odbędą się w języku angielskim.

Webinarium jest skierowane do osób zainteresowanych archeologią oraz promocją dziedzictwa kulturowego, w tym zarówno specjalistów i pasjonatów, pracowników organizacji samorządowych i pozarządowych, dziennikarzy, studentów, blogerów, przewodników, a także organizacji, instytucji i firm związanych dziedzictwem kulturowym oraz szeroko pojęta branżą turystyczną.  

Obecnie, zwłaszcza w dobie pandemii, media społecznościowe stanowią kluczową formę tworzenia i udostępniania informacji. Ich umiejętne wykorzystywanie w znaczący sposób może przyczynić się do popularyzacji i rozwoju archeoturystki w regionie, co także przekłada się na zwiększenie potencjału gospodarczego obszaru bałtyckiego – mówi Karolina Czonstke z Wydziału Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego, kierownik projektu ArchaeoBalt.

W trakcie spotkania uczestnicy skupią się na dobrych praktykach oraz nowych trendach dotyczących promocji dziedzictwa kulturowego i archeoturystki, a także rozwoju publiczności i grona odbiorców z nimi związanych.

Webinar odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom i będzie transmitowany na kanale YouTube projektu ArchaeoBalt, gdzie uczestnicy będą mogli zadawać pytania na czacie.  

Projekt ArchaeoBalt jest realizowany w ramach Programu Interreg Południowy Bałtyk 2014-2020 fingowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.  

Transmisja na kanale YouTube: 

https://www.youtube.com/channel/UCYcF2A-f3wkKLOPm810BQkg 

Link do wydarzenia na Facebooku: 

https://www.facebook.com/events/2661857234128373/?active_tab=discussion 

 

Program

  • 10:00 – 10:05 Powitanie

Jens-Bjørn Riis Andersen, Professor, Aarhus University, Dania

 

Panel 1 (10:10 – 11:30)

  • 10:10 – 10:35 ArchaeoBalt – archeoturystyka i dziedzictwo kulturowe Południowego Bałtyku – krótkie wprowadzenie

Karolina Czonstke, Bartosz Świątkowski, Uniwersytet Gdański, Polska

  • 10:35 – 10:55 ArchaeoBalt online: zarządzanie mediami społecznościowymi w projekcie międzynarodowym

Marie Conger, Aarhus University, Dania

  • 10:55 – 11:15 Otwarte Dziedzictwo Kulturowe i media społecznościowe w Radzie Szwedzkiego Dziedzictwa Narodowego

Maria Carlsson, Åsa Larsson and Björn Sundberg, Swedish National Heritage Board, Szwecja

  • 11:15 – 11:30 Dyskusja
  • 11:30 – 11:45 Przerwa

 

Panel 2 (11:45 – 12:55)

  • 11:45 – 12:05 Archeologiczne ścieżki, drogi i autostrady – możliwości promocji dziedzictwa archeologicznego w mediach społecznościowych i poza nimi

Agata Byszewska, Narodowy Instytut Dziedzictwa, Polska

  • 12:10 – 12:30 Możliwości interakcji z publicznością przez media społecznościowe

Wencke Maderbacher, ICOM – CECA, Dania

  • 12:35 – 12:55 „Ich najbardziej straszny obiekt”. Jak użyć media społecznościowe w celu promocji dziedzictwa? Trendy i inspiracje

Joanna Tabaka, Audience on Sight, Polska

  • 12:55 – 13:10 Dyskusja

 

Panel 3 (13:45 – 14:45)

  • 13:45 – 14:45 Archeoturystyka & media społecznościowe

Moderator dyskusji:

Laura McAtackney, PhD, Aarhus University

 

Goście:

Radosław Biel, “Archeologia Żywa”, Polska

Marie Conger, Aarhus University, Dania

Maiya Pina-Dacier, DigVentures, Wielka Brytania

Liv Westring, Archaeosoup, Szwecja

data ostatniej modyfikacji: 2020-11-06 09:02:44
Komentarze
 
Polityka Prywatności