
Do udziału w kampanii władze miasta zaprosiły dwanaście osób, wśród nich m.in. Leszka Blanika, Macieja „Glebę" Florka czy Krzysztofa Skibę. Zgodę na udział w kampanii wyrazili także: Anna Rybicka, Adam Korol, Henryka Krzywonos-Strycharska.
Ponadto, zaproszenia przyjęli uczestnicy konkursu fotograficznego „Jestem z Gdańska" - Marta Jagieła, bankowiec, Natalia i Dominika Karpińskie, przyszłe artystki, Bartek Głombiowski, student Politechniki Gdańskiej, Mikołaj Przybyk, przyszły piłkarz, Piotruś Wojciechowski, z tatą Kazimierzem oraz Andrzej Jakubiak, pasjonat. Wszyscy bohaterowie wzięli udział w kampanii - społecznie.
Czas ekspozycji zaplanowano do końca grudnia. Na 100 citylightach i 53 wolnostojących billboardach eksponowanych będzie 12 różnych obrazów. Koszt kampanii to 128 tys. zł brutto. Kampania skierowana została do mieszkańców Gdańska i ma na celu wzmocnienie ich identyfikacji z miastem oraz pokazanie, iż miasto to nie tylko mury i zabytki, ale przede wszystkim niezwykli ludzie, którzy właśnie tutaj żyją, pracują, stają się częścią historii i tutaj spełniają marzenia.
Kampania outdoorowa „Jestem z Gdańska"
to pierwszy etap rocznych działań promocyjnych miasta skierowanych do
mieszkańców. Etap ten rozpoczął wrześniowy konkurs fotograficzny
przeprowadzony we współpracy z Gazetą Wyborczą. Przez miesiąc
gdańszczanie nadsyłali zdjęcia swoich ulubionych miejsc w mieście,
jednocześnie uzasadniając swój wybór. Celem konkursu było pokazanie
miasta oczami jego mieszkańców i zaproszenie innych do odwiedzania
miejsc ważnych dla samych Gdańszczan. Na konkurs wpłynęło ponad 100
prac. Jury nagrodziło trzy osoby a cztery wyróżniło. Jedną z nagród w
konkursie był udział w kampanii zewnętrznej. Biuro Prezydenta ds.
Promocji Miasta wybrało i zaprosiło do udziału w akcji sześć osób.
Zdjęcia
nadesłane na konkurs zostaną także wykorzystane do przygotowania
wystawy plenerowej, która na ulicach miasta pojawi się wiosną
przyszłego roku. Osoby, które nie zdążyły nadesłać zdjęć w terminie, a
chciałyby, aby ich fotografie stały się częścią galerii i wystawy wciąż
mogą to zrobić. Wystarczy wysłać je na adres: bppm@gdansk.gda.pl.
Drugi etap kampanii pod hasłem „Ocalić od zapomnienia" rozpocznie się w grudniu. Ta część adresowana będzie zarówno do obecnych jak i byłych Gdańszczan. Na podstawie wspomnień obejmujących czasy powojenne aż po współczesne, nadesłanych przez mieszkańców, zostanie wydany niezwykły pamiętnik z życia miasta.
Trzeci etap „Gdańsk mnie kręci, kręcę Gdańsk" rozpocznie się wiosną 2009 roku i zostanie skierowany do ludzi młodych, środowisk twórczych oraz pasjonatów. Będzie miał on formę konkursu, w którym jury oceni nadesłane krótkie filmy o mieście. Do wygrania poza nagrodami rzeczowymi, udział w międzynarodowych warsztatach filmowych podczas 71. Światowego Festiwalu Filmów Niezależnych UNICA 2009.
W 2008 roku miasto Gdańsk przeprowadziło dwie kampanie promocyjne - „Gdańsk. Tu się żyje" oraz „Gdańsk, we make things happen". Pierwsza z nich realizowana była wiosną na terenie Polski, druga jesienią w telewizji CNN