Strategia Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku na nadejście niżu demograficznego
W obliczu trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie oraz nadchodzącego wielkimi krokami niżu demograficznego, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku w dalszym ciągu stawia na rozwój. Utrzymanie wysokiej jakości oraz elastyczności nauczania to główne kierunki działania uczelni. WSTiH wycofuje z oferty specjalności, które choć nadal modne, nie będą miały racji bytu za kilka lat. Wprowadza natomiast specjalności, których ukończenie umożliwi ich absolwentom pewny stary na rynku pracy za pewien czas. Tak między innymi jest z nowo oferowaną specjalnością: turystyka uzdrowiskowa, SPA i wellness.
Większość hoteli dopiero przystępuje lub dopiero ma w planach przystąpienie do modernizacji swojego zaplecza i budowania w nich SPA. Poza ta grupą hoteli jest jeszcze cała masa tych, które są w trakcie budowy, a te już z założenia mają posiadać centra SPA i wellness. Do łask wracają już również uzdrowiska, które w ostatnich latach były trochę zaniedbane.
WSTiH dwa lata przygotowywała się do wprowadzenia nowej specjalności. Dla studentów tej specjalności utworzyła nową pracownię SPA i wellness, wyposażoną w najwyższej jakości sprzęt. Nawiązała również współpracę ze specjalistami z branży oraz kontakt z ośrodkami SPA i wellness, których zwiedzanie studenci mają w programie studiów. Program przewiduje również wyjazdy na międzynarodowe targi branżowe.
Atutem WSTiH w dobie niżu demograficznego jest również fakt, iż kształci ona w branży, co do której prognozy są ciągle optymistyczne. Nadal przewiduje się, iż średnioroczny wzrost popytu na turystykę do 2015 r. będzie wynosić ponad 4%, tak w świecie, jak i w UE.
ostatnia aktualizacja: 2008-12-12