Tegoroczne Karole przypadły aż 15 studentom Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Jury oceniało m.in. najlepsze biznesplany, badania marketingowe i zarządzanie projektami.
W 18 edycji konkursu wzięło udział ponad pół tysiąca studentów Wydziału Zarządzania i Ekonomii
Politechniki Gdańskiej, którzy wykonali prace w jednej z pięciu
kategorii: Innowacje i planowanie produktu, Biznesplan, Plan
marketingowy, Badania marketingowe lub Zarządzanie przedsięwzięciami z
wykorzystaniem MS Project.
W poprzednich latach miał nieco inny zamysł. Wówczas prace dotyczyły np.
badań marketingowych i biznesplanów produktów niebanalnych, m.in. kufla
chłodzącego, butelki dla dzieci z termometrem czy tuszu do rzęs z
obrotową szczoteczką.
W tym roku opracowania poświęcone były m.in. produkcji masła, jadalnej
łyżeczki i uruchomienia fabryki transformatorów. Do końca lutego żacy
musieli przygotować prace, w marcu ogłoszono listę nominacji. Podczas
uroczystej gali, która w sobotę wieczorem odbyła się w Dworze Artusa,
autorzy najlepszych prac w każdej z pięciu kategorii otrzymali statuetki
i nagrody. Wśród nich zaproszenia na szkolenia i płatne praktyki oraz książki.
Niektórzy laureaci tego konkursy w niedługim czasie od ogłoszenia wyników otrzymywali interesujące oferty pracy, które były niesamowitą przepustka do zaistnienia na rynku pracy.
Nazwa konkursu: "Karole" pochodzi od imienia wybitnego uczonego, prof. Karola Adamieckiego, twórcy naukowych podstaw organizacji i zarządzania.