
Szkoła WSTiH w Gdańsku zareagowała na potrzeby studentów i organizuje wiele ciekawych kursów. Są to: kurs pilotów wycieczek, kurs barman-mixer oraz kurs Menedżer Gastronomii. Warto przemyśleć, czas na kursy jest tylko podczas studiów...
Kurs pilotów wycieczek w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa organizowany jest przez Uczelniane Centrum Szkolenia Pilotów Wycieczek.
Czas trwania kursu:
Szkolenie obejmuje 126 godzin wykładów oraz 30 godzin zajęć praktycznych (3-dniowa szkoleniowa wycieczka do Karpacza i Pragi). Wszystkie wykłady odbywają się w bazie dydaktycznej Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa.
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu, w godzinach popołudniowych od 16.00 do 19.45.
Cel szkolenia:
Zdobycie wszechstronnej wiedzy w zakresie pilotażu imprez turystycznych, a także nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia wycieczek i uzyskanie uprawnień pilota wycieczek krajowych lub zagranicznych.
Tematyka szkolenia:
- Przemysł turystyczny w Polsce i na Świecie
- Struktura polityczno-społeczno-ekonomiczna kraju i świata
- Polska na tle Europy i świata
- Obsługa ruchu turystycznego
- Geografia turystyczna Polski i Europy.
- Historia kultury i sztuki
- Przepisy prawne w turystyce i ubezpieczenia turystyczne
- Bezpieczeństwo, profilaktyka i ochrona zdrowia, higiena w turystyce
- Pilot a grupa
- Zajęcia praktyczne
Program szkolenia obejmuje:
- część teoretyczną - wykłady i ćwiczenia
- oraz część praktyczną - podczas której, w ramach egzaminu praktycznego, organizowany jest pilotaż wycieczki do Karpacza i Pragi prowadzony przez uczestników kursu. W tej części uczestnicy mogą sprawdzić swoje umiejętności pracując bezpośrednio z mikrofonem i współorganizując poszczególne etapy wycieczki.
Kurs kończy się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym wiedzę uczestników nabytą podczas kursu. Po zakończeniu kursu absolwenci podchodzą do egzaminu państwowego, dającego uprawnienia pilota wycieczek.
KURS BARMAN-MIXER
Kurs organizowany jest pod patronatem Stowarzyszenia Polskich Barmanów.
Zajęcia są prowadzone przez praktyków posiadających mistrzowskie kwalifikacje zawodowe zdobyte w kraju i za granicą. Kurs obejmuje 150 godzin i kończy się egzaminem. Zajęcia organizowane są w formie sześciu dwudniowych zjazdów. Grupa uczestników liczy od 18 do 23 osób.
Tematyka szkolenia:
1. Wizerunek profesjonalnego barmana.
2. Propedeutyka miksologii.
3. Sprzęt barowy, wyposażenie baru typu "American Bar".
4. Zarys technologii i towaroznawstwa napojów alkoholowych i bezalkoholowych.
5. Organizacja i technika pracy w barze.
6. Ćwiczenia praktyczne techniki miksowania napojów mieszanych alkoholowych i bezalkoholowych.
7. Fizjologia mieszania napojów.
8. Szkolenie audiowizualne w wybranych tematykach połączone z prezentacjami firm alkoholowych.
9. Organizacja różnego typu "party" przez barmana poza stałym barem.
10. Psychologia konsumenta w barze.
11. Kultura spożywania napojów alkoholowych.
12. Miksowanie w stylu wolnym ("free style" - "flairtending").
13. Praca i zadania sommeliera.
14. Wybrane przepisy prawne obowiązujące barmana.
Absolwent szkolenia otrzymuje Certyfikat ukończenia kursu honorowany w 50 krajach!
KURS MENEDŻER GASTRONOMII
Kurs Menedżer Gastronomii skierowany jest do:
- studentów hotelarstwa i gastronomii,
- osób z wykształceniem średnim - absolwentów technikum hotelarskiego, gastronomicznego, o profilu turystycznym,
- osób pracujących w branży gastronomicznej, hotelarskiej, turystycznej - chcących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe,
- oraz osób planujących zdobyć nowe kwalifikacje.
Szkolenie obejmuje 75 godziny wykładów oraz 18 godzin zajęć praktycznych. Zajęcia będą odbywały się dwa razy w tygodniu, w godzinach popołudniowych - od 16.00 do 19.45.
Cel szkolenia:
Kurs pozwala uzyskać dodatkowe kwalifikacje zawodowe oraz przygotowuje do samodzielnego prowadzenia zakładu gastronomicznego. Treści programowe zgodne są z wymogami Unii Europejskiej. Absolwent szkolenia otrzymuje Certyfikat ukończenia kursu.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- polityka turystyczna w unii Europejskiej
- pojęcie i funkcje współczesnej gastronomii
- podstawy prawno-administracyjne obowiązujące w gastronomii
- system kierowania zgodny ze współczesnymi trendami w gastronomii
- system zarządzania bezpieczeństwem żywności - HACCP zasady wdrażania
- prawo pracy i wymogi Państwowej Inspekcji Pracy
- bezpieczeństwo i higiena w zakładzie żywienia zbiorowego - system realizacji
- prawo podatkowe i systemy rozliczeń fiskalnych oraz wewnętrzne rozliczenie zakładu gastronomicznego
- towaroznawstwo, zasady żywienia i technologia obowiązująca restauratora
- wyposażenie zakładu gastronomicznego
- organizacja pracy w zakładzie gastronomicznym - kwalifikacje personelu
- zastosowanie zasad psychologii i socjologii w zarządzaniu zakładem gastronomicznym
- gastronomia w hotelarstwie
- technika obsługi konsumenta w gastronomii hotelowej - zajęcia praktyczne
- działalność Państwowej Inspekcji Handlowej
- działalność sądów konsumenckich
Ponadto jednym z punktów programu szkolenia są zajęcia praktyczne.
Przedmiotem zajęć praktycznych jest:
Technika obsługi konsumenta.
1. Pokaz i omówienie prawidłowego zastosowania wyposażenia zakładu gastronomicznego - zasady doboru zastawy stołowej (porcelana, szkło, sztućce, bielizn stołowa).
2. Serwowanie usług restauracyjnych - prezentacja, technika i zasady.
3. Serwowanie usług barowych - prezentacja, technika i zasady.
4. Zasady zachowania personelu sali konsumenckiej.
5. Ocena menedżerska - sposób i zasady oceniania usług gastronomicznych.
Zajęcia organizowane są w Hotelu Novotel Gdańsk "Marina" - w specjalnie do tego przygotowanej sali restauracyjnej posiadającej odpowiednie wyposażenie i wyekwipowanie zawodowe o najwyższych standardach światowych, jak również prowadzone przez doświadczonych, posiadających mistrzowskie kwalifikacje zawodowe pracowników hotelu i restauracji (kuchmistrzów, kelnerów, barmanów itp.).
Kurs kończy się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym wiedzę uczestników nabytą podczas kursu. Po zakończeniu szkolenia absolwent otrzymuje Certyfikat ukończenia kursu.