Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna oferuje nowe specjalizacje na europeistyce, zarządzaniu i politologii. Są to: Gospodarka i kultura Skandynawii, Zarządzanie sportem, Zarządzanie sferą usług społecznych, Marketing, Polityka samorządowa i rozwoju regionalnego oraz Marketing polityczny.
Gospodarka i kultura
Skandynawii – NOWOŚĆ
To specjalność dla osób chcących związać swoją
przyszłość zawodową z rynkiem skandynawskim. Zwłaszcza w Gdańsku warto podejmować
studia nad tym prężnie rozwijającym się regionem Europy, słynącym z sukcesów
gospodarczych oraz pomysłów rozwiązań społecznych i socjalnych. Obok
praktycznej nauki języka szwedzkiego, oferujemy zdobycie wiedzy o gospodarczych
i społecznych realiach Skandynawii. Absolwent będzie przygotowany do
nawiązywania współpracy z firmami z rynku skandynawskiego, kształtowania
kontaktów gospodarczych i kulturalnych, zarówno na szczeblu lokalnym, jak i
europejskim, praktycznego wykorzystywania wzorców skandynawskich.
Zarządzanie sportem – NOWOŚĆ
Olbrzymi
wzrost zainteresowania społeczeństwa sportem na co dzień, spotęgowany
organizacją Euro 2012, kreuje nowy, niedoceniany dotychczas w Polsce rynek
sportu. Zarządzanie sportem, jedyna
taka specjalność w regionie pomorskim, daje
możliwość połączenia pracy z pasją, jaką jest sport. Studenci poznają
nowoczesne techniki zarządzania organizacją sportową, m.in. klubami sportowymi,
klubami fitness, rekreacją sportową dzieci i młodzieży. Poznają najnowsze
koncepcje marketingu sportowego,
zasady organizacji imprez sportowych, promocji sportu i organizacji sportowej,
współpracy z mediami, sponsoringu sportowego, zarządzania wizerunkiem
organizacji sportowej.
Zarządzanie
sferą usług społecznych – NOWOŚĆ
Polityka
społeczna to bardzo rozległa dziedzina współczesnej gospodarki. Studenci poznają prawne i ekonomiczne aspekty zarządzania
organizacją w sferze usług społecznych, zasady gospodarowania majątkiem publicznym,
udzielania zamówień publicznych, kierowania
personelem. Absolwent to wszechstronnie wykształcony pracownik administracji instytucji usług
społecznych sektora publicznego, jak też dynamicznie rozwijających się
instytucji prywatnych, m.in. zakładów opieki
zdrowotnej, szpitali, domów kultury, szkół, urzędów pracy, ośrodków pomocy
społecznej, administracji samorządowej działającej w sferze infrastruktury
społecznej, fundacji i stowarzyszeń.
Marketing – NOWOŚĆ
Sprawne
funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnej gospodarki nie jest
obecnie możliwe bez znajomości zasad marketingu. Silna konkurencja wymusza
stosowanie innowacyjnych metod działania i komunikacji z otoczeniem. Specjalność oferuje bogaty zestaw przedmiotów
odpowiadających światowym standardom zarządzania marketingowego. Studenci zyskują
umiejętności posługiwania się nowoczesnymi
narzędziami komunikacji z rynkiem, zdobywają specjalistyczną wiedzę
dotyczącą budowania oraz wdrażania planów i strategii marketingowych, wiedzą,
jak pozyskiwać informacje rynkowe,
przeprowadzać kampanie promocyjne, efektywnie zarządzać marką, zarówno
na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
Polityka
samorządowa i rozwoju regionalnego – NOWOŚĆ
Absolwent
ma wiedzę z zakresu rozwoju, struktury i właściwości regionów w Polsce. Zna
zagadnienia polityki morskiej. Ma wiedzę na temat programowania rozwoju
społeczno-gospodarczego oraz umiejętność opracowywania ekspertyz z zakresu
rozwoju regionalnego na potrzeby administracji państwowej i samorządowej oraz
różnych instytucji i organizacji. Szczegółowa znajomość zagadnień polityki
samorządowej i ustroju samorządu terytorialnego pozwala mu na wszechstronną
analizę problemów samorządowych. Absolwent jest przygotowany do pracy na
stanowiskach kierowniczych w organach samorządu terytorialnego, w urzędach
administracji regionalnej, w wydziałach i departamentach urzędów wojewódzkich i
urzędów marszałkowskich zajmujących się rozwojem regionalnym, w wojewódzkich i
powiatowych urzędach pracy oraz w organizacjach społecznych i pomocy
społecznej, organizacjach pozarządowych, oświacie i w innych zakładach.
Marketing polityczny - NOWOŚĆ
Ta specjalność,
odkrywając przed studentami skomplikowany obraz świata polityki i mediów,
przygotowuje ich do roli specjalisty umiejącego wypromować polityka lub partię
polityczną, a także zdobyć dla nich poparcie. Absolwent marketingu politycznego
to nowoczesny menedżer w sferze stosunków politycznych. Jest przygotowany do
pracy związanej z marketingiem, promocją, reklamą i public relations, w
instytucjach i firmach badających opinię publiczną i przeprowadzających
sondaże, a także do obsługi kampanii politycznych. Może podjąć pracę w
organizacjach społecznych i partiach politycznych, może też stworzyć własną
firmę konsultingu politycznego.