Historia dja Rosa - niekwestionowanego współtwórcy sceny Drum&Bass w Polsce ma swe źródło we Włoszech. Tam na początku lat dziewięćdziesiątych totalnie zainfekował się muzyką klubową, która w Polsce w tym czasie była w stadium embrionalnym.
Kiedy wrócił po 5 latach (1995) uznał, że jego obowiązkiem jest rozsiać wirus dobrej zabawy w ojczyźnie, czego efektem była współpraca z legendarnym warszawskim klubem Blue Velvet. Prezentował tam jazzujący house rodem z Chicago i Nowego Jorku. W międzyczasie w ramach promocji muzyki klubowej działał w pierwszym w Polsce sklepie winylowym „Analog Record Shop”. W 1997 gdy scena house uległa nasyceniu, Ros poczuł niedosyt. Zauważył, że nie to co gra aktualnie, tylko atmosferyczne brzmienia wytwórni Good Looking wprowadzają go w ten błogi stan, który czuje człowiek, będąc w swoim żywiole. Klamka zapadła i jako jeden z pierwszych zaczął budować drum&bassową scenę. Na początku wprowadza tę muzykę na chillouty, gdzie przy jego lejących dźwiękach rozpłynął się niejeden imprezowicz. W tym samym roku wraca do Włoch, gdzie przez kolejne 8 miesięcy ładuje baterie i rozwija swoje horyzonty muzyczne, grywając przy tym w lokalnych klubach. Fakt, że w styczniu '98 po kolejnym powrocie z Italii osiadł na stale w 3miescie, zaważył na dalszych losach (sub)kulturalnych tej aglomeracji- pojawił się człowiek, który bez wahania zaczął szerzyć praktycznie nieznane dotąd trendy muzyczne. Na początku 1999 roku powołuje do życia projekt o nazwie SABBIA KRU, łączący występ: Dja (Ros), MC (RDW), scratcher’a (Cent) i instrumentów na żywo (Dominik Trębski). Skład pełen dynamiki, reprezentujący uderzenie mocniejsze niż dawniej, skierował uszy wielu słuchaczy w stronę drum&bassu, wzbudzając coraz większe zainteresowanie tym gatunkiem. Tego samego roku nawiązał kontakt z klubową sceną Pragi, od tamtej pory jest regularnie zapraszany do takich klubów jak: PUNTO AZUL, MECCA, ROXY, RADOST FX. Działalność Rosa nie ograniczała się do clubbingu, ambitniejszym projektem była np. trasa koncertowa z sesyjnymi muzykami jazzowymi- Janem Plutą (perkusja) i Krzysztofem Ścierańskim (bas) w 2001 roku, która promowała D&B i Jazzy Breaks pośród innej grupy odbiorców, a zarazem miała na celu stworzenie mostu porozumienia miedzy żywą sceną muzyczną a klubową. od początku 2002 prowadził sklep z vinylami ADDICTION records w Gdyni. Obecnie juz nie istniejący. Mimo ciągłej intensywnej obecności na scenie znajduje jeszcze czas na produkcje (Addiction działa też jako label czyli wydawnictwo winylowe.), te natomiast znajdują uznanie w wytwórniach fonograficznych, czego efektem są:
-remix dla formacji SPACE JUNKIE z Pragi,
-remix dla KOMBI ”Słodkiego Miłego Życia” (promo Addiction rec. ADDICT001),
-SABBIA feat SQBASS – By The Sea - original / Ray Keith rmx. (grany przez LTJ Bukem, Nookie, Makoto, A.I., Big Bud, Pete Rann, Ray Keith i inni),
-NASQ&ROS – Higher,
-NASQ&ROS – Rythm Blows My Mind.
Trzeba zaznaczyć, że od 2004 roku Sabbia jest już tylko producenckim duetem Ros + Sierak, współpracującym z muzykami i wokalistami takimi jak: NasQ (producent, aranżer, instr. Klawiszowe), Sqbass(wokal), Wiosna (wokal), Dominik Trębski (trąbka), Panek (trąbka), Vongues (perkusjonalia). Aby dopełnić wizerunek człowieka zaczarowanego tym co robi nie można zapomnieć o działalności organizacyjnej Rosa. Cykl ADDICTION NIGHT, jest marką rozpoznawalną i kojarzoną z wysoką jakością. Zagrali na nim miedzy innymi: LTJ BUKEM & MC CONRAD (glr.
W styczniu 2007 roku Ros'em zainteresowała się londyńska agencja bookingowa www.strictly-Digital.com. Można go tam znaleźć obok Makoto, Nookie czy A.I. ... W kwietniu'07 ruszyło tez studioAddiction gdzie wraz z Mad'em i Sierakiem realizuje swoje pomysły muzyczne.
Grał i polską wódkę pił z następującymi osobistościami sceny ;)
LTJ BUKEM & MC CONRAD, GOLDIE, RONI SIZE, MAKOTO & DEEIZM, HIGH CONTRAST, BLAME & MC DRS, NOOKIE & MC FIVE ALIVE, ADAM F & MC MC, PESHAY, MARKY & STAMINA MC, J MAJIK, ED RUSH, ZINC, ARTIFICIAL INTELLIGENCE, CALIBRE & DRS, XRS, ELECTROSOUL SYSTEM, INFLUX UK, LONDON ELECTRICITY, JOHN B, CYANTIFIC, TEEBEE, RAY KEITH, KLUTE, UK APACHI, KRUST & MC DYNAMITE, PATIFE, DANNY BYRD, BRYAN GEE, FRESH, CLIPZ, DISTORTED MINDS, DIGITAL, ANDY C, DREAZZ & FALCON & McDART, DECODER & SUBSTANCE, TONIC & MC SHOCKIN, ELEMENTS OF NOISE, FUTURE LOOP FUNDATION, KILLA KELA i wielu innych...
Kluby, które odwiedził: London (UK) – Bar Rumba, Medicine Bar, Camden Blue, Catania (Sicilia) – Etna openair, Dome Beach, Bologna (ITA) – New Millenium, Link Praga (Cz) – Roxy, Radost FX, Mecca, Punto Azul, Wakata, Touster, Plzen (CZ) – Neutral Berlin – Icon, Munster (D) – Luna Bar, Walium, Kosice (SL) – Arzenal, Olomouc (Cz) – Barumba, Liberec (Cz) – KD, Nove Zamky (SK) – Klikfest Open Air Festival i wiele innych w kraju ....
Style: D'N'B, Jungle, Jazzy breaks, Broken Beats, Downtempo, Funk
Ania Rogowska vel Wiosna - muzyka była w jej życiu od zawsze. Już w wieku niemowlęcym jej krzyki - bez nutki fałszu- koiły uszy obecnych. Pierwszy raz publicznie zaśpiewała jako 7-latka w kościele. Jako nastolatka była członkiem grupy „ten Sing” działającej w polskiej YMCA, gdzie rozpoczęła nieśmiałe próby śpiewu z akompaniamentem .
Z biegiem czasu zainteresowała ją muzyka średniowieczna -grała na harfie i śpiewała w Zespole Muzyki Dawnej, z którym wystąpiła na wielu światowych festiwalach m.in. w Portugalii i Belgi. W późniejszym czasie była solistką chóru gospel - "Joyful Gospel Choir", działającym w Gdyńskiej YMCA. Od Końca 2003 roku aktywnie współpracuje ze Stowarzyszeniem Muzyków LIVEACT, co owocuje regularnie organizowanymi jam sessions w klimacie funky i reggae oraz koncertami projektu "Plażowicze". W lipcu 2004 pojawiła się na "I GDYNIA BLUES FESTIVAL", wspomagając grupę "Debesters".
Wiosna od stycznia 2005 roku występuje na scenie muzyki klubowej, gdzie bardzo szybko zyskała uznanie. Jej głos, niczym wisienka na torcie, jest elementem, który udoskonala elektroniczne sety, przyciągając tym samym bardziej wyrafinowaną publikę. Od lata '05 współpracuje z ROSem, co jest kolejnym dowodem jej wszechstronności. Wspiera swoim głosem także polskie produkcje, które można usłyszeć na Forbidden Habit Digital oraz Addiction Records. Jej umiejętności wokalne nie przeszły także bez echa w środowisku hiphopowym (nagrania z: Elegans, dj Wojak) oraz na polskiej scenie smooth jazzowej, czego efektem są występy z tak genialnymi muzykami jak : Irek Wojtczak, Staroniewicz, Grzywacz, Bukowski .
Supportowała:
MAKOTO & DEEIZM (good looking. JAP/UK)
HIGH CONTRAST [HOSPITAL.UK]
NOOKIE (good Looking.
Dephzac [blackrain.SK]
Nigel Marcussen [
CLS&Wax [Hospital/Rubik/Neverafter]
Envee [Asfalt Records]
Miejsce: Clubogaleria Soho, Boh. Monte Cassino 61, Sopot
7 czerwca 2007 r. /czwartek/, godz. 22.00
wstęp: wolny/selekcja