CLS (hospital.pl) - z muzyką ma do czynienia od podstawówki, kiedy to uczęszczał do szkoły muzycznej w klasie fortepianu. Pierwsze produkcje własnego autorstwa powstały 6 lat temu i bliżej im było do stonowanej stylistyki ambientu, niż do optymistycznych brzmień liquid funk i soulful drum’n’bass.
Początki twórcze najpierw były eksperymentami brzmieniowymi i doskonaleniem się w technikach rejestrowania dźwięku, które przebiegały wcale nie bez trudu. Przełomem w bólu tworzenia była fascynacja twórczością LTJ Bukema i jego wytwórni Good Looking. Mocno jazzujące treści, nastrojowe sekwencje instrumentalne, popchnęły go do zagłębienia się w nurt muzyki klubowej – drum’n’bass.
W specyfice tego gatunku zauważył przyszłość dla brzmień elektronicznych, podanych nie tylko w formie do słuchania i biernego odbioru, ale także w tanecznej postaci. Klubowego i zarazem tanecznego charakteru, jego produkcje zaczęły nabierać 3 lata temu, po nawiązaniu współpracy z WaxVax’em. Wax, zauważywszy potencjał i pokrewieństwo z własnymi muzycznymi wyobrażeniami, wzbogacił twórczość o nowe pomysły. Początkowo były to sugestie, później propozycje brzmieniowe, aż w końcu zaczęły powstawać wspólne utwory duetu CLS & Wax. Niemałą zasługą w poszukiwaniu własnego stylu, było eksperymentowanie ze swoimi brzmieniami na publiczności w klubach. Wax, jako dj, wplatał w swoich mixach utwory własnej produkcji i badał reakcje tańczących. W ten sposób, nasz duet poznał sposoby kreacji własnej muzyki tak, by trafiła w gusta muzyczne odbiorców. Staramy się z Wax'em łączyć wiele gatunków z Drum & Bass'em. Tworzył muzykę taneczną, ale na inny sposób niż "przyjęte" standardy. Dążymy do tego, aby nasze produkcje były miękkie, funkowe, bardziej soulowe. Tak Clauss określa dzisiejszy charakter ich wspólnej twórczości.
ROS (sabbia, addiction, strictly digital) - Historia dja Ros'a - niekwestionowanego współtwórcy sceny Drum&Bass w Polsce ma swe źródło we Włoszech. Tam na początku lat dziewięćdziesiątych totalnie zainfekowal się muzyką klubową, która w Polsce w tym czasie była w stadium embrionalnym. Kiedy wrócił po 5 latach (1995) uznał, że jego obowiązkiem jest rozsiać wirus dobrej zabawy w ojczyźnie, czego efektem była współpraca z legendarnym warszawskim klubem Blue Velvet. Prezentował tam jazzujący house rodem z Chicago i Nowego Jorku. W międzyczasie w ramach promocji muzyki klubowej dzialal w pierwszym w Polsce sklepie winylowym „Analog Record Shop”. W 1997 gdy scena house uległa nasyceniu, Ros poczuł niedosyt. Zauważył, że nie to co gra aktualnie, tylko atmosferyczne brzmienia wytwórni Good Looking wprowadzają go w ten błogi stan, który czuje człowiek, będąc w swoim żywiole. Klamka zapadła. Na początku wprowadza tę muzykę na chillouty, gdzie przy jego lejących dźwiękach rozpłynął się niejeden imprezowicz. W tym samym roku wraca do Włoch, gdzie przez kolejne 8 miesięcy ładuje baterie i rozwija swoje horyzonty muzyczne, grywając przy tym w lokalnych klubach. Fakt, że w styczniu '98 po kolejnym powrocie z Italii osiadł na stale w Trójmieście, zaważył na dalszych losach (sub)kulturalnych tej aglomeracji - pojawił się człowiek, który bez wahania zaczął szerzyć praktycznie nieznane dotąd trendy muzyczne. Na początku 1999 roku powołuje do życia projekt o nazwie SABBIA KRU, łączący występ: Dja (Ros), MC (RDW), scratcher’a (Cent) i instrumentów na żywo (Dominik Trębski). Skład pełen dynamiki, reprezentujący uderzenie mocniejsze niż dawniej, skierował uszy wielu słuchaczy w stronę drum&bassu, wzbudzając coraz większe zainteresowanie tym gatunkiem. Działalność Rosa nie ograniczała się tylko do „clubbingu”, ambitniejszym projektem była np. trasa koncertowa z sesyjnymi muzykami jazzowymi - Janem Plutą (perkusja) i Krzysztofem Scierańskim (bas) w 2001 roku, która promowała D&B i Jazzy Breaks pośród innej grupy odbiorców, a zarazem miała na celu stworzenie mostu porozumienia miedzy żywą sceną muzyczną a klubową.
Na początku 2002 otwiera sklep z vinylami ADDICTION Records w Gdyni. Obecnie już nie istniejący. Mimo ciągłej intensywnej obecności na scenie znajduje jeszcze czas na produkcje (Addiction działa też jako label czyli wydawnictwo winylowe), te natomiast znajdują uznanie w wytwórniach fonograficznych, czego efektem są: remix dla formacji SPACE JUNKIE z Pragi, remix dla KOMBI ”Słodkiego Miłego Życia” (white), SABBIA feat. SQBASS – By The Sea - original / Ray Keith rmx. (ADD001) - grany przez LTJ Bukem, Nookie, Makoto, A.I., Big Bud, Pete Rann, Ray Keith i innych, NASQ&ROS – Higher -NASQ&ROS – Rythm Blows My Mind. Trzeba zaznaczyć, że od 2004 roku Sabbia jest już tylko producenckim duetem Ros + Sierak, współpracującym z muzykami i wokalistami takimi jak: NasQ (producent, aranżer, instrumenty klawiszowe), Sqbass (wokal), Wiosna (wokal), Dominik Trębski (trąbka), Panek (trąbka), Vongues (perkusjonalia). Aby dopełnić wizerunek człowieka zaczarowanego tym co robi nie można zapomnieć o działalności organizacyjnej Rosa. Cykl ADDICTION NIGHT, jest marką rozpoznawalną i kojarzoną z wysoką jakością. Zagrali na nim miedzy innymi: LTJ BUKEM & MC CONRAD (Good Looking.
W styczniu 2007 roku Ros'em zainteresowała się londyńska agencja bookingowa www.strictly-Digital.com, gdzie można go znaleźć obok Makoto, Nookie, czy A.I. ...
W kwietniu'07 ruszyło również studio Addiction, gdzie wraz z Mad'em i Sierakiem realizuje swoje pomysły muzyczne.
WIOSNA (addiction) - muzyka była w jej życiu od zawsze. Już w wieku niemowlęcym jej krzyki -bez nutki fałszu - koiły uszy obecnych. Pierwszy raz publicznie zaśpiewała jako 7-latka w kościele Jako nastolatka była członkiem grupy „ten Sing” działającej w polskiej YMCA, gdzie rozpoczęła nieśmiałe próby śpiewu z akompaniamentem. Z biegiem czasu zainteresowała ją muzyka średniowieczna - grała na harfie i śpiewała w Zespole Muzyki Dawnej, z którym wystąpiła na wielu światowych festiwalach m.in. w Portugalii i Belgi. W późniejszym czasie była solistką chóru gospel - "Joyful Gospel Choir", działającym w Gdyńskiej YMCA. Od Końca 2003 roku aktywnie współpracuje ze Stowarzyszeniem Muzyków LIVEACT, co owocuje regularnie organizowanymi jam sessions w klimacie funky i reggae oraz koncertami projektu "Plażowicze". W lipcu 2004 pojawiła się na "I GDYNIA BLUES FESTIVAL", wspomagając grupę "Debesters".
Wiosna od stycznia 2005 roku występuje na scenie muzyki klubowej, gdzie bardzo szybko zyskała uznanie. Jej głos, niczym wisienka na torcie, jest elementem, który udoskonala elektroniczne sety, przyciągając tym samym bardziej wyrafinowaną publikę. Od lata '05 współpracuje z ROSem, co jest kolejnym dowodem jej wszechstronności. Wspiera swoim głosem także polskie produkcje, które można usłyszeć na Forbidden Habit Digital oraz Addiction Records. Jej umiejętności wokalne nie przeszły także bez echa w środowisku hiphopowym (nagrania z: Elegans, dj Wojak) oraz na polskiej scenie smooth jazzowej, czego efektem są występy z tak genialnymi muzykami jak : Irek Wojtczak, Staroniewicz, Grzywacz, Bukowski.
Clubogaleria Soho
ul. Bohaterów Monte Cassino 61, Sopot