'Blue Ocean Strategy. Strategiczne wyprzedzanie konkurencji”
„Nigdy nie sądziłem, że dadzą ją klaunowi”, mówił roześmiany Kanadyjczyk, ściskając statuetkę dla najlepszego przedsiębiorcy na świecie. Dostał ją od Jima Turleya, szefa Ernst & Young.
Co?Serdecznie zapraszamy na seminarium: Strategiczne wyprzedzanie konkurencji- czyli jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić by konkurencja straciła znaczenie. …ocean zwykle kojarzy się z ruchem – falowaniem, pływami oraz prądami morskimi. Błękitny kolor jego otchłani przywodzi na myśl życie. Jego wspaniałym symbolem są przykładowo algi z gatunkuOscillatoria erythroea. Żywe nadają wodom błękitny kolor. Obumierając przybierają intensywnie czerwoną barwę. Powstałe w ten sposób czerwone pływy niekorzystnie wpływają na biocenozęwodną. Woda oceaniczna nabiera także czerwonego zabarwienia, gdy pomiędzy zamieszkującymi wszechocean organizmami dochodzi do walki o terytorium i leje się krew……
Jak zatem sprawić, aby Twoja firma odniosła sukces? Większość przedsiębiorstw skupia się na produkcie - by był lepszy i tańszy niż produkt konkurencji, by wygrał wyścig o nabywcę, by odebrał klientów rywalowi. Inne firmy z kolei odnajdują nisze na rynku i wypełniają je swoim produktem. Istnieją wreszcie przedsiębiorstwa, które same tworzą zapotrzebowanie i rynek. W ostatnim przypadku kluczem jest „innowacja wartości”. Nie chodzi bynajmniej o wymyślenie całkowicie nowego, technologicznie zaawansowanego produktu. Chodzi o to, aby produkt udoskonalić o coś, czego nie ma na rynku i na co zapotrzebowanie trzeba dopiero stworzyć.
Kiedy? Zajęcia seminaryjno-warsztatowe zorganizowane będą w 4 edycjach, tak by każdy uczestnik mógł wybrać dzień w którym chciałby uczestniczyć:•
13 kwietnia 2013 r.•
18 kwietnia 2013 r.•
24 kwietnia 2013 r.•
27 kwietnia 2013 r. Liczba uczestników jest ograniczona- w każdym seminarium może wziąć udział tylko 15 osób. Udział jest bezpłatny.
Gdzie?Gdański Park Naukowo- Technologiczny (ul. Trzy lipy 3, Gdańsk), budynek C, sala AB
Rejestracja:www.wyprzedzaniekonkurencji.eventbrite.com
Szczegółowy opis wydarzenia:Blue Ocean Strategy - strategiczne wyprzedzanie konkurencji. Jednodniowe seminarium dla 15 uczestników przedstawiające narzędzia kreowania wolnej i niezagospodarowanej przestrzeni rynkowej w oparciu o założenia oraz organizację pracy w ramach metodologii „Błękitnego Oceanu”. Zajęcia będą miały charakter seminaryjno-warsztatowy i zostaną dodatkowo poszerzone o analizę dobrych praktyk i najciekawszych przykładów zastosowania tej strategii w przedsiębiorstwach, które odniosły sukces rynkowy. Oczywiście, jak i inni nasi trenerzy, nie będziemy Cię zanudzać teoretycznymi dywagacjami i akademickim tonem dyskusji, po prostu pomożemy Ci wykreować Twoja własną przestrzeń. Przestrzeń bezpieczną, rentowną i pełną nowych wrażeń. Przestrzeń, która w obecnym czasie niebezpiecznego kryzysu pozwoli Ci na odzyskanie spokoju i rynkowej równowagi. A więc wartości bezcennej. Seminarium poprowadzi sprawdzony w grze rynkowej i treningu zarządczym: mgr inż. Andrzej Sułkowski. Doradca i trener Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” w Gdańsku oraz Krajowego Systemu Usług i Polskiego Systemu Doradców. Wykładowca na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Doktorant Akademii Morskiej, na Wydziale Przedsiębiorczość i Towaroznawstwo katedry Ekonomii i Zarządzania w Gdyni.
Program:9.00 kawa powitalna oraz rejestracja9.05 seminaryjny blok wprowadzający I 11.00 sesja warsztatowa I 12.00 lunch12.30 seminaryjny blok wprowadzający II13.30 sesja warsztatowa II15.30 podsumowanie, uwagi i konkluzje końcowe 16.00 zakończenieOrganizatorzySeminarium: Blue Ocean Strategy. Strategiczne wyprzedzanie konkurencji” realizowane jest w ramach projektu Innovation Blackbelt- czarny pas w innowacjach. Realizatorami projektu są Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” oraz Gdański Park Naukowo-Technologiczny.Projekt finansowany jest ze środków Programu „Kreator Innowacyjności- wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej” realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (
www.ncbir.pl).
KontaktNa wszystkie pytanie związane z seminarium Strategiczne wyprzedzanie konkurencji a także projektem Innovation BlackBelt chętnie odpowie:
Magdalena PiskorSpecjalista ds. promocji i rekrutacji tel: +48 58 751 40 19; 502 413 142e-mail:
magdalena.p@swp.gda.plWWW.innovationblackbelt.pldodane przez MagdalenaP