Sympozjum „Przereklamowana konsumpcja?” jest cyklicznym wydarzeniem interdyscyplinarnym skierowanym do szerokiego grona odbiorców – psychologów, socjologów, pedagogów, wychowawców, rodziców, ludzi mediów, przedsiębiorców, samorządowców, studentów. Spotkania mają charakter edukacyjno – dyskusyjny. W trakcie spotkań prezentowane są istotne w danym czasie zagadnienia społeczne wynikające ze zmian ekonomiczno-kulturowych zachodzących w kraju i na świecie.
Tegoroczne sympozjum "Przereklamowana konsumpcja?" zatytułowane "Ryzyka kultury konsumpcji w szkole, rodzinie i organizacji" zostanie poświęcone zagadnieniu ryzyka, jakie niesie za sobą kontekst kultury konsumpcji w codziennym życiu w szkole, rodzinie, w organizacji (pracy). W trakcie sympozjum zaproszeni goście będą starali się odpowiedzieć, na następujące pytania: Jak wszechobecna kultura konsumpcji wiąże się z ryzykiem depresji u dzieci, Jak kultura konsumpcji wiąże się z ryzykiem ukierunkowania dzieci i młodzieży na koncentrację w życiu na zakupach i kupowaniu, Jak kultura konsumpcji wpływa na kondycję rodziny i relacje pomiędzy rodzicami i dziećmi, Jak kultura konsumpcji wiąże się z ryzykiem braku motywacji do pracy i satysfakcji z pracy w organizacji. Będziemy też starali się odpowiedzieć na pytania czy te ryzyka wynikające z kultury konsumpcji mogą być stymulujące dla rozwoju.
Wśród zaproszonych gości udział swój potwierdzili: dr hab. Joanna Czarnota - Bojarska, Prof. UG dr hab. Wioletta Radziwiłowicz, dr Małgorzata Niesiobędzka UG, dr Zdzisław Bęben UG.
Wydarzenie zorganizowane przez Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego i Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy odbędzie się 28.04.2014r. na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego (ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk).
Link do wydarzenia na Facebooku: