
Co tak naprawdę wpływa na wybór marki? Czy o zachowaniach konsumenckich decydują emocje? A może rozum? Czy ludzie odporni są na działanie reklamy? Jak budować przekaz marketingowy, wykorzystując naukę o działaniu ludzkiego umysłu? Na te pytania odpowiedzą naukowcy 7 marca podczas wykładu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie
"Czego reklama nie może?"
Choć reklama jest potężnym narzędziem wpływania na ludzkie decyzje konsumenckie, czasem jej wpływ bywa bardzo ograniczony przez różnego rodzaju czynniki. Podczas wykładu omówimy społeczno-kulturowe ograniczenia skuteczności reklamy, a także kwestie związane z psychologicznymi aspektami marketingu mix: jak sam wygląd opakowania produktu, jego cena i miejsce, w którym leży na półce sklepowej wpływają na zachowania konsumenckie. Poruszymy też kwestie kilku mitów związanych z reklamą: czym jest reklama podprogowa, czy są ludzie odporni na działanie reklamy i dlaczego Ty nie należysz do takich osób itp.
O prelegencie
Prof. dr hab. Dariusz Doliński - specjalizuje się w psychologii zachowań społecznych (mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej), psychologii emocji i motywacji oraz zagadnieniach genezy stereotypów. Jest autorem około 200 publikacji, m. in. "Przypisywanie moralnej odpowiedzialności", "Orientacja defensywna", "Strategie samoutrudniania. Rzucanie kłód pod własne nogi", "Psychologia wpływu społecznego". Jest redaktorem naczelnym Polish Psychological Bulletin, recenzentem European Journal of Social Psychology i Journal of Personality and Social Psychology, przewodniczącym Komitetu Psychologii.
Termin
7 marca, godz. 17.00-18.30, sala 015
Wydział Zamiejscowy w Sopocie
ul. Polna 16/20